نظم کرکٹ اور مشاعرہ تشریح۔ دلاور فگار

by Aamir
0 comments

نظم کرکٹ اور مشاعرہ تشریح۔ دلاور فگار

یہاں نظم کرکٹ اور مشاعرہ کی تشریح پیش کی جا رہی ہے۔ یہ نظم دلاور فگار کی تحریر کردہ نظم ہے جو ان کے مزاحیہ انداز کی ترجمانی کرتی ہے۔ مزید  معلومات کے لیے ملاحظہ کیجیے ویب سائیٹ علمو۔ اردو نوٹس کے لیے اور جماعت نہم کے اردو نوٹس کے لیے یہاں کلک کریں۔ نظم کرکٹ اور مشاعرہ تشریح۔ دلاور فگار۔

نظم کرکٹ اور مشاعرہ تشریح۔ دلاور فگار

مشاعرہ کا بھی تفریح ایم ہوتا ہے             مشاعرہ میں بھی کرکٹ کا گیم ہوتا ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس شعر میں شاعر دلاور فگارنے مشاعرہ اور کرکٹ کے کھیل کے درمیان ایک دلچسپ موازنہ کیا ہے۔ وہ کہتے ہیں کہ جیسے کرکٹ ایک تفریحی کھیل ہوتا ہے، ویسے ہی مشاعرہ بھی ایک تفریحی محفل ہوتی ہے جہاں لوگ اپنے جذبات اور خیالات کا اظہار کرتے ہیں۔ دونوں میں مقابلہ اور مشغولیت کا پہلو ہوتا ہے، جہاں افراد اپنے آپ کو بہترین ظاہر کرنے کی کوشش کرتے ہیں۔ دونوں کا مقصد صرف تفریح اور حظ اندوزی ہے۔

وہاں جو لوگ کھلاڑی ہیں وہ یہاں شاعر       یہاں جو صدر نشیں ہے وہاں ہے امپائر
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعردلاور فگار  نے کرکٹ کے کھلاڑیوں اور مشاعرہ کے شاعروں کا  موازنہ کیا ہے۔ دلاور فگار کے مطابق کرکٹ میں کھلاڑی کھیل کے میدان میں کھیلتے ہیں، جبکہ مشاعرے میں شاعر کلام کے ذریعے اپنے خیالات پیش کرتے ہیں۔ کرکٹ کے کھلاڑی میدان میں اپنا ہنر ظاہر کرتےہیں جبکہ مشاعرے میں شاعر اپنا ہنر آزماتے ہیں۔ اسی طرح، کرکٹ میں جو امپائر کھیل کو دیکھتا ہے اور فیصلے کرتا ہے، جبکہ مشاعرے میں صدر نشیں وہی کردار ادا کرتا ہے، جو نظم یا غزل کے معیار پر فیصلہ کرتا ہے۔

وہاں پہ شرط کہ ہو زور بازوئے محمود          یہاں یہ قید کہ ہو لحن حضرت داؤد
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر دلاور فگارکرکٹ اور مشاعرے میں کامیابی کی مختلف شرائط کا موازنہ کرتے ہیں۔ کرکٹ میں کھلاڑیوں کی طاقت، قوت اور مہارت کی اہمیت ہوتی ہے، جیسے کہ محمود کی طاقت کی مثال دی گئی ہے۔ لیکن مشاعرہ وہ محفل ہوتی ہے جس میں یہ شرط ہے کہ شاعر کا کلام حضرت داؤد کی طرح خوبصورت اور دل کو چھو لینے والی آواز میں پیش ہو۔ حضرت داؤد کی آواز کی خوبصورتی کو ایک معیار کے طور پر پیش کیا گیا ہے۔گویا دونوں شعبوں میں کچھ شرائط اور تقاضے موجود ہیں۔ مشاعرہ اچھی آواز اور گلے کا تقاضا کرتا ہے جبکہ کرکٹ کا کھیل زورِ بازو کا تقاضا کرتا ہے۔

وہاں تمدن مشرق کی موت کا غم ہے          یہاں ادب کے جنازہ پہ شور ماتم ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کا یہ تشریح طلب شعر مشاعرے اور کرکٹ کے کھیل میں فرق کو واضح کرتا ہے۔ کرکٹ میں کھیل کی سطح اور فنی مہارت کا غم ہوتا ہے۔ کرکٹ یورپی اقوام کا کھیل ہے اور یہ مشرقی اقوام کی زندگیوں میں شامل ہو گیا ہے۔ اس کو کھیلنے والی مشرقی اقوام ، مغرب کی اقدار سے جڑ جاتی ہیں اور مشرق کو بھول جاتی ہیں، جبکہ مشاعرہ اس حوالے سے متضاد ہے۔ مشرقی اقوام کا خاصا ادب ہے،  لیکن مشاعرے میں ادب کے سطح کی موت آ جاتی ہے (یعنی ادب کی کمی یا زوال) تو اس پر افسوس اور ماتم کیا جاتا ہے۔ شاعر یہ کہنا چاہتا ہے کہ ادب کا جنازہ اٹھنا اور اس پر شور کرنا مشاعرے کا حصہ ہے۔

وہاں ریاض مسلسل سے کام چلتا ہے          یہاں گلے کے سہارے کلام چلتا ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں کرکٹ میں کامیابی کے لئے کھلاڑیوں کو مسلسل محنت اور ریاضت کی ضرورت ہوتی ہے، جیسا کہ ایک کھلاڑی کی مستقل ریاضت اور کسرت ( پریکٹس )ضروری ہے۔ مشاعرے میں بعض اوقات شاعروں کو صرف گلے کے سہارے (یعنی آواز کی خوبصورتی) پر ہی ان کی شاعری کامیاب ہو جاتی ہے، محنت یا گہرائی کی کمی ہو سکتی ہے۔ گویا دونوں شعبوں میں کچھ شرائط اور تقاضے موجود ہیں۔ مشاعرہ اچھی آواز اور گلے کا تقاضا کرتا ہے جبکہ کرکٹ کا کھیل زورِ بازو کا تقاضا کرتا ہے۔

وہاں بھی کھیل میں نوبال ہو تو فاؤل ہے      یہاں بھی شعر میں اہمال ہو تو فاؤل ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر نے کرکٹ اور مشاعرے میں فاؤل یا غلطی کے مشترک ہونے  کو بیان کیا ہے۔ کرکٹ میں اگر کھلاڑی نوبال کرے تو وہ فاؤل ہو جاتا ہے، اور یہ عمل ایک خامی شمار ہوتا ہے۔ اسی طرح مشاعرے میں اگر کوئی شاعر اپنے شعر میں کسی قاعدے کی خلاف ورزی کرے یا اہمال (غفلت) کرے، تو اس کا کلام بھی فاؤل سمجھا جاتا ہے، یعنی خامیوں سے بھرپور سمجھا جاتا ہے۔

وہاں ہے ایل بی ڈبلیو یہاں یہ چکر ہے         کہ عندلیب مؤنث ہے یا مذکر ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں  شاعر نے کرکٹ کے ایل بی ڈبلیو (Leg Before Wicket) قانون کا ذکر کیا ہے، جو اپنے آپ میں ایک بحث ہوتی ہے۔ یہ ایک غیر واضح آوٹ کی قسم ہے اس لیے امپائر کا فیصلہ ہونے کے بعد بھی بحث رہتی ہے کہ واقعی کھلاڑی آؤٹ تھا کہ نہیں۔ اس طرح مشاعرے میں بھی شاعر ایک اور دلچسپ مسئلے کی طرف اشارہ کرتے ہیں، جیسے کہ ایک عندلیب (پرندہ) کو مؤنث یا مذکر قرار دینا ایک مسئلہ بن جاتا ہے، اور اس پر بحث کی جاتی ہے۔گویا دونوں کافی پیچیدہ اور سر چکرا دینے والے شعبے ہیں۔

وہاں بھی صرف مقدر کا کھیل ہوتا ہے       جو ان لکی ہے یہاں بھی وہ فیل ہوتا ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر کرکٹ اور مشاعرے کے کھیلوں میں تقدیر کے کردار کو ظاہر کرتے ہیں۔ کرکٹ میں جیسے کھلاڑی کی تقدیر یا قسمت اہم ہوتی ہے، ویسے ہی مشاعرے میں بھی شاعر کی قسمت یا موقع اہمیت رکھتا ہے۔ اگر کسی کی تقدیر اچھی ہو، تو وہ کامیاب ہوتا ہے، اور اگر بدقسمتی ہو تو وہ فیل ہو جاتا ہے۔

وہاں ہے ایک ہی کپتان پوری ٹیم کی جان     یہاں ہر ایک پلیئر بجائے خود کپتان
نظم کرکٹ اور مشاعرہ میں یہاں شاعر دلاور فگار کرکٹ میں ایک ہی کپتان ہوتا ہے جو پوری ٹیم کو قیادت دیتا ہے، لیکن مشاعرے میں ہر شاعر خود کو کپتان سمجھتا ہے اور اپنے کلام کو بہترین دکھانے کی کوشش کرتا ہے۔ اس طرح مشاعرے میں کوئی بھی شاعر اپنے آپ میں قائد ہوتا ہے۔

یہاں کچھ ایسے بھی کپتان پائے جاتے ہیں     جو رن بناتے نہیں ہٹ لگائے جاتے ہیں
نظم کرکٹ اور مشاعرہ میں یہاں شاعر نے ان شاعروں کی طرف اشارہ کیا ہے جو حقیقت میں اچھے شاعر نہیں ہوتے، لیکن پھر بھی وہ مشاعرے میں اپنی جگہ بنائے رکھتے ہیں، جیسے کرکٹ میں بعض کھلاڑی جو ہٹ نہیں لگا پاتے لیکن پھر بھی اپنی جگہ برقرار رکھتے ہیں۔

وہاں جو لوگ اناڑی ہیں وقت کاٹتے ہیں      یہاں بھی کچھ متشاعر دماغ چاٹتے ہیں
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر نے ان لوگوں کی طرف اشارہ کیا ہے جو کرکٹ میں اناڑی ہوتے ہیں اور کھیل سے زیادہ وقت گزارتے ہیں۔ یا یوں کہیے کہ کیندیں ضائع کرتے رہتے ہیں۔ مشاعرے میں بھی کچھ ایسے لوگ ہوتے ہیں جو واقعی شاعری نہیں کرتے، بلکہ صرف اپنا دماغ کھٹتے ہیں اور محفل کا حصہ بننے کی کوشش کرتے ہیں اور وقت کے ضیاع کا سبب بنتے ہیں۔

ہوا کرے اگر اسکور اس کا زیرو ہے           یہاں جو شخص پھسڈی ہے وہ بھی ہیرو ہے
نظم کرکٹ اور مشاعرہ میں یہاں شاعر یہ بتاتے ہیں کہ کرکٹ میں اگر کھلاڑی کا اسکور صفر ہو، تو اسے ناپسندیدہ سمجھا جاتا ہے۔ اس خوب لعنت ملامت کیا جاتا ہے۔ اسے کھلاڑی نہیں بلکہ اناڑی سمجھا جاتا ہے۔ لیکن مشاعرے میں ایسا نہیں ہوتا، جہاں کوئی بھی شاعر اپنے کلام کے باوجود پھسڈی ہو، لیکن وہ محفل میں ہیرو بن کر سامنے آ جاتا ہے۔

نگاہ جن کی پہنچتی ہے حشو و ایطا پر  بنا دیا ہے یہاں ان کو بیک اسٹاپر
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر ان لوگوں کی جانب اشارہ کرتے ہیں جو غیر ضروری باتوں یا فضول چیزوں پر زیادہ دھیان دیتے ہیں۔ کرکٹ میں بیک اسٹاپر وہ ہوتا ہے جو گیند کو واپس کرنے کا کام کرتا ہے، لیکن یہاں شاعر انہیں ایسے افراد کے طور پر پیش کرتے ہیں جو صرف غیر اہم باتوں پر توجہ دیتے ہیں۔

ادب نواز پہ شاؤٹ یہاں بھی ہوتے ہیں      یہ بد نصیب رن آؤٹ یہاں بھی ہوتے ہیں
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر دلاور فگار کہتے ہیں کہ کرکٹ میں جیسے کسی کھلاڑی کو رن آؤٹ کر دیا جاتا ہے، اسی طرح مشاعرے میں بھی کبھی کبھار کسی ادب نواز (شاعر) کو شاؤٹ کیا جاتا ہے یا اس کی شاعری کو مسترد کر دیا جاتا ہے، اور وہ بدقسمتی کا شکار ہو جاتا ہے۔

حنیفؔ بھی کوئی بوگس کرکٹر تو نہیں           مگر اثرؔ سے زیادہ فری ہٹر تو نہیں
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے اس تشریح طلب شعر میں شاعر حنیف محمد (مشہور کرکٹر) کا ذکر کرتے ہیں، جو بہت کامیاب کھلاڑی تھے، لیکن اثر (ایک اور کرکٹر) کی نسبت وہ زیادہ کامیاب نہیں تھے۔ شاعر یہ کہنا چاہتے ہیں کہ کرکٹ میں جیسے بعض کھلاڑی زیادہ کامیاب ہوتے ہیں، ویسے ہی شاعری میں بھی بعض لوگ دوسروں سے زیادہ اہمیت رکھتے ہیں۔

بجا ہے فضلؔ کے سکسر پہ مرحبا کہنا            مگر فراقؔ کی باؤنڈری کا کیا کہنا
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کا یہ تشریح طلب شعر مشاعرے کے مختلف شاعروں کے مقام کو ظاہر کرتا ہے۔ فضل احمد کا سکسر (چھکا مارنا) سراہا جاتا ہے، لیکن فراق احمد کی باؤنڈری (شاعری کی خوبصورتی) کی کیا بات کی جائے؟ شاعر کا کہنا ہے کہ ہر شاعر کا اپنا مقام ہوتا ہے۔

مرے خیال کو اہل نظر کریں گے کیچ         مشاعرہ بھی ہے اک طرح کا کرکٹ میچ
نظم کرکٹ اور مشاعرہ کے آخر ی شعر کی تشریح کی جائے تو اس شعر میں شاعر مشاعرے کو کرکٹ کے میچ سے موازنہ کرتے ہیں اور کہتے ہیں کہ جیسے کرکٹ میں ہر کھلاڑی کا کیچ (نکتہ چینی) کیا جاتا ہے، ویسے ہی مشاعرے میں بھی شاعر کے خیال یا کلام کو اہل نظر کے ذریعہ پرکھا جاتا ہے۔ جو اہلِ نظر یعنی ان دونوں شعبوں کی سمجھ بوجھ رکھنے والے ہوں گے، وہ ان دونوں کے موازنے کو بآسانی سمجھ لیں گے۔اور وہ اس بات سے اتفاق کریں گے کہ مشاعرہ بھی ایک کرکٹ میچ کی طرح کا ہی ہوتا ہے۔

We offer you our services to Teach and Learn Languages, Literatures and Translate. (Urdu, English, Bahasa Indonesia, Hangul, Punjabi, Pashto, Persian, Arabic)

اس آرٹیکل کو بہتر بنانے میں ہماری مدد کریں

اگر آپ کو اس آرٹیکل میں کوئی غلطی نظر آ رہی ہے۔  تو درست اور قابلِ اعتبار معلومات کی فراہمی میں ہماری مدد کریں۔ ہم درست معلومات کی ترسیل کے لیے سخت محنت کرتے ہیں ۔ Ilmu علموبابا
اگر آپ بھی ہمارے ساتھ معلومات کا تبادلہ کرنا چاہتے ہیں تو ہماری اس کمیونٹی میں شامل ہو کر  معلومات کے سلسلے کو بڑھانے میں ہماری مدد کریں۔
ہمارے فیس بک ، وٹس ایپ ، ٹویٹر، اور ویب پیج کو فالو کریں، اور نئی آنے والی تحریروں اور لکھاریوں کی کاوشوں  سے متعلق آگاہ رہیں۔

Follow us on

Related Posts

Leave a Comment

Adblock Detected

Please support us by disabling your AdBlocker extension from your browsers for our website.